Ismerj meg, mielőtt elkezdenénk együtt dolgozni.

Sántics-Kajos Luca vagyok, okleveles szertartásvezető, esküvői táncoktató és rendezvényszervező.

Gyerekkoromtól kezdődően jellemző volt rám, hogy nagyon sok minden érdekelt és sok mindenbe szerettem belelátni, beletanulni – persze csakis teljes maximalizmussal és sosem a minőség rovására. Az esküvői „karrierem” is valahogy így indult és alakult folyamatosan, lépésről-lépésre. Kezdődött esküvői táncoktatással, mely kiegészült szertartásvezetéssel, és az esküvőkön látott tapasztalatokból (vagy hiányosságokból) fakadóan esküvői koordinációval. Így jött létre az Escuvée, mely mindezen szolgáltatások egyvelege.

Korábbi versenytáncosként több megkeresés érkezett felém, hogy segítsek az esküvői nyitótánc betanításában, melyet már akkor is nagy örömmel vállaltam, nem gondolva, hogy egyszer ezzel komolyabban is foglalkozni szeretnék. Mikor abbahagytam a táncot, nagyon boldog voltam, hogy a keletkezett űrt egy kicsit más formában, de mégis tánccal tudom betölteni – a jegyespárok táncával. Az órákra való felkészülés, a koreográfia összeállítása nagyon kikapcsol és élvezettel tölt el, hogy kreatív munkát végezhetek. A táncórákról pedig minden alkalommal – még egy szörnyű nap után is – teljesen feltöltődve távozom. Célom, hogy ezt az érzést a párok is átélhessék.

Éreztem, hogy a Nagy Napnak több oldalát is meg szeretném ismerni, mint a nyitótánc, és még jobban bele akarok látni. Sosem állt távol tőlem, hogy mások előtt szerepeljek, hogy a közönség elé kiálljak és megszólaljak, és fogalmazni is gyerekkorom óta szeretek, így úgy gondoltam, a szertartásvezetés testhezálló feladat lenne. Hogy a területről több ismeretet szerezzek, és a szertartás feltételeit, menetét megfelelően átlássam, elvégeztem egy képzést is, így okleveles szertartásvezető lettem. Korábban nem értettem miért fontos egy esküvőre szertartásvezető. Hát, a saját esküvőnkön megértettem, és a mi csodálatos szertartásvezetőnk megerősítette bennem, hogy igenis van létjogosultsága. Sosem fogom elfelejteni azokat a felemelő pillanatokat, amiket nekünk okozott és ezt szeretném én is átadni a pároknak.

Később, már szertartásvezetőként a megfelelő koordináció nélkül azonban hiányosságokat véltem felfedezni – melyek még ha szerencsére nem is rontották el a Nagy Napot, mégis kisebb-nagyobb fejtörést, idegeskedést okoztak, amit biztosan szerettem volna, ha az adott jegyespár elkerül. Itt értettem meg, hogy nagyon fontos, hogy az esküvő napján legyen egy koordináló személy. Közel 10 éve látok el rendezvényszervezési/ főszervezési feladatokat, a kis létszámútól kezdve (10-20 fős) egészen a nagy rendezvényekig (800-900 fő). Ebből adódóan már pontosan tudom mire kell rákérdezni, mire kell figyelni, minek kell rendelkezésre állni, hogyan kell tervezni, kommunikálni és kapcsolatot tartani. Érdekes módon kifejezetten élvezem a “rendezvényhajrá” időszakát és szeretem látni a (csapat)munka gyümölcsét. Bármilyen fennakadás esetén (mert azt nem mindig lehet elkerülni) pedig egyből a gyors és diszkrét megoldásra törekszem, hogy az lehetőség szerint fel se tűnjön senkinek. Ezeket a tapasztalatokat az esküvők alkalmával is nagyon jól lehet kamatoztatni.

Összességében, szenvedélyesen kötődöm az esküvőkhöz, csodálatos érzés belelátni az emberek egyik legfontosabb napjába és az azt megelőző előkészítő időszakba. Hiszen erre az egy napra akár évekig is készül az ember és/ vagy kislány kora óta álmodik róla. Ez egy igazi bizalmi kör. Pontosan emiatt maximalizmussal és szívvel-lélekkel állok minden egyes feladat elé, amiben segítségemet kérik. És ami a legfontosabb: azt szeretném és azért dolgozom, hogy a Nagy Napon minden úgy alakuljon, ahogyan azt a jegyespár megálmodta és eltervezte.

Egyébként gyógytornász, egészségügyi menedzser végzettséggel rendelkezem, és az egyetemen végzek oktatói-kutatói munkát. Csak hogy meglegyen az egyensúly a munkáim dinamikája között. „Szabadidőmben” pedig férjemmel közösen neveljük terápiás kutyusunkat, Butlert.